برج خنک کننده مدار باز (COOLING TOWER-OPEN CIRCUIT)

دستگاه برج خنک کننده در کنار چیلر آبی جهت خنک کاری آب کندانسور آبی ایفای نقش می کند .این دستگاه به تنهایی نیز در مواردی که نیاز به آب خنک دارند قابل استفاده می باشد با این شرط که دمای آب سرد مورد نیاز 2.5⁰C بیشتر از دمای مرطوب هوای محیط (WBT) محل نصب برج خنک کننده باشد .

عمدتا برجهای خنک کننده ، از لحاظ نوع جریان هوا ، در دو طرح جریان عرضی (cross flow) و جریان متقابل(counter flow) می باشند .

در برج های با جریان عرضی نوع تلاقی جریان هوای ورودی با آب گرم می باشد که در عرض یکدیگر قرار می گیرند در حالیکه هوای ورودی به برج بصورت افقی وارد شده و آب گرم بر اثر وزن خود بصورت عمود بر هوا فرود می آید و جریان عرضی را ایجاد می کند در حالیکه در برج با جریان متقابل محل ورود هوا به داخل برج تا محل فرود آب گرم فاصله بیشتری وجود دارد و این امکان را به آب می دهد که از مقابل جریان هوا گذشته و سطح تماس یکدیگر را افزایش دهند به عبارتی در برج با جریان متقابل هوا بطور عمود از پکینگ می گذرد ولی در جریان عرضی مسیر هوا در پکینگ افقی می باشد .

 

 

 

 

 

برج خنک کننده مدار بسته (COOLING TOWER-CLOSED CIRCUIT)

برج های خنک کننده مدار بسته معمولا در صنایع حساس که تمیزی آب اهمیت زیادی دارد استفاده می شود . این دستگاه در تمام مصارفی که نیاز به خنک کاری سیال بدون تماس آب با هوا را دارند قابل استفاده بوده مشروط بر اینکه کمترین دمای سیال مورد نیاز 5⁰C بیشتر از دمای مرطوب هوای محیط (WBT) محل نصب  برج خنک کننده مدار بسته باشد . هزینه ساخت این دستگاه ها نسبت به برج های مدار باز (بدلیل استفاده از کویل در داخل دستگاه ) بالاتر است .

  • مناسب جهت خنک کاری سرسیلندر کمپرسورهای هوای فشرده ، دیزل ژنراتور و امثالهم
  • کویلها می تواند از جنس مس ، آهن یا استیل باشند

PrinofOperation_AT-USS-UT cooling_tower_diagram modular-System

 

 

VFL

 

 

 

 

 

 

LSWE_0 ''width=