چیلر صنعتی

چیلرها به طور گسترده ای در تاسیسات تجاری و صنعتی به عنوان یک سیستم خنک کننده قابل استفاده می باشند. به عبارت ساده، یک چیلر صنعتی می تواند به عنوان یک سیستم تبرید دیده شود که یا یک مایع را خنک می کند و یا هوا را خنک می کند (بهمراه هواساز ).
در اکثر صنایع ، گرمایی در حین فرآیند کاری تولید می گردد که نیاز به خنک کاری دارند و چیلرها برای خنک کردن قطعات تجهیزات به شیوه ای سریع و موثر استفاده می شوند. با خنک نگه داشتن تجهیزات ، میزان تولید می تواند در سطح مطلوب ادامه یابد.
یک چیلر از یک فشرده سازی و یک چرخه جذب برای خنک کردن استفاده می کند. آب سرد دارای برنامه های کاربردی متنوعی از خنک کننده فضا برای استفاده در فرآیند است. چیلر صنعتی وظیفه خطیری را بعهده دارند. اصول کار چیلر صنعتی و تهویه یکسان است ولی دما و شرایط آب مورد نیاز برای خنک کاری سیستمهای صنعتی متفاوت می باشند در برخی صنایع نیاز به آب زیر صفر درجه می باشد .
کاربرد چیلر صنعتی در صنایع مختلفی مانند : کلیه کارخانجات صنایع غذایی ، ریخته گری ، آبکاری آلومینیوم ، صنایع چاپ ، نیروگاهی و . . . می باشد
از کمپرسورهای اسکرال (بسته) ، پیستونی (نیمه بسته) ، اسکرو و سانتریفیوژ در چیلر صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد و بعضا از چیلر جذبی استفاده می گردد.

تعمیر و نگهداری چیلرهای صنعتی
چیلرهای صنعتی طراحی شده اند تا در بهره وری بالا کار کنند. مراحل تعمیر و نگهداری که به صورت منظم انجام می شود، تضمین می کنند که چیلر شما در یک سطح کارآیی بهینه ای انجام می شود.

محل چیلرهای صنعتی
چیلرهای صنعتی معمولا در اتاق های تجهیزات مکانیکی درون ساختمان نزدیک به فرایند که در آن خنک می شوند قرار دارد. بعضی از چیلرهای صنعتی ممکن است (بسته به اندازه چیلر و کمپرسور) به طور مستقیم در کنار فرایند قرار بگیرند. برخی حتی ممکن است کاملا خارج از محیط قرار گیرند.

Write a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *