وی آر اف ترکیبی پاناسونیک (Panasonic Hybrid VRF)

پاناسونیک ، VRF ترکیبی هوشمند را به بازار اروپا معرفی کرده است که از ترکیب تکنولوژی EHP با GHP و یک کنترلر تخصصی هوشمند بهره برده است .
این سیستم توسط یک کنترل متمرکز هوشمند اداره می شود که مصرف انرژی را اندازه گیری می کند و تقاضای بار را محاسبه و بین GHP و EHP یا ترکیبی از هر دو کار به طور همزمان، بهترین تخفیف را ارائه می دهد. سپس کنترل کننده هوشمند سیستم Hybrid VRF را به طور مستقیم بین GHP و EHP سوئیچ می کند تا بهره وری را بهینه سازد.
نتیجه ، کاهش قابل توجهی در مصرف برق در اوج زمانی است که میزان تقاضا و بار تهویه مطبوع بالا است ، به عنوان مثال زمانی که میزان بار یک هتل بالا است، سیستم GHP کمتر از 10٪ از برق مصرف می کند که سیستم EHP در ظرفیت کامل است. با تغییر به GHP در اوج زمان، صرفه جویی در انرژی حداکثر می شود. این امر باعث می شود که منبع تغذیه ساختمان به طور موثرتری برای تأمین زیرساخت های حیاتی، نظیر عملیات روشنایی یا آسانسور، مورد استفاده قرار گیرد.
برای زمانی که میزان بار کم است – به عنوان مثال زمانی که هتل ها در طول روز در معرض کم قرار می گیرند – VRF Hybrid Vision پاناسونیک می تواند برای صرفه جویی در انرژی به EHP تبدیل شود. به عنوان EHP می تواند در ظرفیت های بسیار پایین تر از GHP در طول دوره های خلبان عمل کند، گرمایش یا خنک کننده می تواند به مناطق دقیق مورد نیاز با حداقل هزینه های انرژی هدایت شود. علاوه بر این، توانایی تغییر در EHP زمانی که تقاضا کم است، کمک می کند تا عمر موتور GHP را افزایش دهد، بنابراین در عملیات ثابت نیست، صرفه جویی در هزینه های تعمیر و نگهداری نیز انجام می شود. الزامات نصب و تعمیر و نگهداری به دلیل چرخه یخچال یکپارچه ی واحد کاهش می یابد.

از مزایای عمده این ترکیب می توان به موارد ذیل اشاره کرد :
به طور قابل توجهی تقاضای پیک برای برق را کاهش می دهد
کنترل هوشمند برای به حداکثر رساندن صرفه جویی در انرژی
 تولید آب گرم رایگان از گرمادهی موتور GHP

شرکت پاناسونیک در سال ۲۰۱۸ بخاطر این نوآوری و فیلتر های نانو یکی از فینالیست ها و برنده جایزه HVR گردید.

Write a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *